niedziela, 3 marca 2019

☞ DROGI...




Ja jestem drogą i prawdą i życiem





Ps 119,105

Twoje słowo jest lampą dla moich stóp
i światłem na mojej ścieżce.







  Modlitwa o rozpoznanie drogi życia 

Boże przenikasz mnie i znasz.
Stworzyłeś mnie dla szczęścia -
pomóż mi je znaleźć.
Ukaż mi moją drogę życia.
Spraw, abym wybrał to,
coś Ty dla mnie zamierzył
i do czego sposobił
jeszcze w łonie matki.
Chcę być Ci posłusznym we wszystkim.
Pójdę gdzie mnie poślesz.
Ufam Tobie, bo wiem, że mnie kochasz
i chcesz mego dobra.
Poprowadź mnie po ścieżkach Twoich.



 



Nie daj zgubić światła,
w którym trwam,

gdy TY prowadzisz mnie... 




POPROWADŹ mnie...



 krok za krokiem...







"Nie istnieje droga na skróty
do miejsca, do którego warto dojść."
 
 
 
*
 
 
 
"Trudne drogi często prowadzą do pięknych miejsc".
 

 



                           Ps 35.7

"Powierz Panu swoją drogę i zaufaj Mu: On sam będzie działał"






"Celem życia człowieka
Jest wędrówka do Boga"

- Leopold Staff





Imperatyw

Będziemy szli nieprzerwanie
w ulewie, skwarze, huraganie
przez chwiejne mosty, grząskie bagna
chaszcze, pustynie i mokradła

Będziemy szli przez zamiecie
przez grudnie, marce, czerwce, sierpnie
upalne lata, mroźne zimy
będziemy szli – nie zawrócimy 


 Z wiarą w następny zakręt drogi
co znów okaże się nie ten
w tajne przymierze z Panem Bogiem
w naszego trudu jakiś sens


 





Będziemy szli bez wytchnienia
upadający ze zmęczenia
bez gromkich fanfar i okrzyków
bez pozy dumnych wojowników

Będziemy szli – wbrew logice
powolnym marszem całe życie
będziemy mówić, że już dosyć
i dalej, dalej, dalej kroczyć ...

Z wiarą w następny zakręt drogi
co znów okaże się nie ten
w tajne przymierze z Panem Bogiem
w naszego trudu jakiś sens








„Jeśli naszym przeznaczeniem 
byłoby być w jednym miejscu, 
mielibyśmy korzenie zamiast stóp” .

– Rachel Wolchin









nawet jeśli...


nawet kiedy...





 
 
"Niech nie martwią Cię cierpienia
Twe i błędy, wszędzie są drogi proste,
lecz i manowce są wszędzie.
Bo o to chodzi jedynie,
by naprzód wciąż iść śmiało.
Bo zawsze się dochodzi,
gdzie indziej niż się chciało." 

 
- Leopold Staff 

 
 


 
 
"Jeśli nie umiesz latać, biegnij.
Jeśli nie umiesz biegać, chodź.
Jeśli nie umiesz chodzić,
czołgaj się.
Ale bez względu na wszystko –
posuwaj się naprzód."

- Martin Luter King






🎼https://youtu.be/q5D69S5QkE0
idź dalej...

🎼https://youtu.be/nDlYfPaqKXk
dopóki sił...





Którędy do Ciebie

czy tylko przez oficjalną bramę
ze świętymi bez przerwy
w sztywnych kołnierzykach
niosącymi przymusowy papier z pieczątką
może od innej strony
na przełaj
trochę naokoło
od tyłu

poprzez ciekawą wszystkiego rozpacz
poprzez poczekalnie II i III klasy
z biletem w inną stronę
bez wiary tylko z dobrocią jak na gapę
przez ratunkowe przejście na wszelki wypadek
z zapasowym kluczem od samej Matki Boskiej
przez wszystkie małe furtki zielone otwierane z haczyka
przez drogę niewybraną
przez biedne pokraczne ścieżki
z każdego miejsca skąd wzywasz
nie umarłym nigdy sumieniem...


  ks. Jan Twardowski







"Jeszcze będzie pięknie,
mimo wszystko.
Tylko załóż wygodne buty,
bo masz do przejścia całe życie"


- św. Jan Paweł II





kiedy przyjdzie dzień...

🎼https://youtu.be/Munv3z4reYw
wstać i iść...

🎼https://youtu.be/ksQyR3b76Pg
pomimo wszystko... 


🎼https://youtu.be/xF6vYANZU1Y 
 PROWADŹ...






W DRODZE : Jan Sabiniarz

Nie oceniajcie ich zbyt łatwo
Ich prawdę widzi tylko Bóg
Gdy idą drogą nieprzetartą
Żeby przekroczyć marzeń próg

Czasami trudno ich zrozumieć
Lecz pozór łatwo może zwieść
Są sobą w pustce oraz tłumie
Śpiewają własną życia pieśń

Są jak te drzewa, jak te ptaki
Ich domem - pejzaż, świat bez granic
Wichry jesieni w nich zapłaczą
To wiosna w ich ogrodzie wstanie

Wolni, jak błękit tak przejrzyści
W który się promień serca wplata
Na zwitku brzozy słowa piszą
By życie swe z innymi bratać

Wierzą, że dobro bierze górę
Które jest prawdą ostateczną
Sforsować można każde mury
Liczy się chwila oraz wieczność




Najdłuższa dro­ga,
jaką niekiedy człowiek mu­si po­konać,
wie­dzie od ro­zumu do serca..."


- n.n.






"Idź przez człowieka
a dojdziesz do Boga.”


- św. Augustyn







"Miłość potrafi znaleźć drogę tam,
 gdzie nie ma nawet ścieżki."

- Eurypides






"Is­tnieje tyl­ko jed­na dro­ga do in­nych ludzi
- dro­ga serca."

- Phil Bosmans










Więc kochaj idąc w głąb...


- św. Jan Paweł II






"Miłość porusza się na dwóch nogach:
jedną z nich jest miłość do Boga,
drugą do ludzi.
Rób wszystko, żebyś nie kuśtykał,
ale biegnij na obu, aż do samego Boga"

- św. Augustyn





"I chodzą ludzie podziwiać
szczyty gór i wzdęte fale morza,
i szerokie nurty rzek,
i przestwór oceanu,
i kręgi gwiezdne,
a siebie zaniedbują"

- św. Augustyn


*


„Kierunek, który obierasz jest ważniejszy niż prędkość, z jaką się poruszasz. Jaki jest pożytek z prędkości i przyspieszenia, kiedy kierunek jest błędny? Nie zaczynaj niczego na ziemi, jeśli nie będzie to miało końca w Niebie, nie wybieraj takiej drogi na ziemi, która nie doprowadzi cię do Nieba”.

– św. Charbel








BIEGNIJ LUB IDŹ!

Nie ma takiego cienia
Którego nie można rzucić
Nie ma takiego milczenia
Którego szept nie zagłuszy
Nie ma gór niezdobytych
Dla ludzkiej wyobraźni
Gwiazd które kiedyś nie spadną
I słońca, które nie zgaśnie

Dlatego biegnij lub idź
A choćby z nogi na nogę
Dopóki wystarczy sił
Zaufaj zaufaj sobie
I dalej biegnij lub idź
Do końca który bez końca
Choć gwiazdy spadają...
I chociaż gasną słońca

Nie ma drogi donikąd
Bo każda dokądś prowadzi
Nie pozwól wybierać nikomu
Za siebie najskrytszych marzeń
Nie ma takiego mroku
Za którym nie świeci światło
Najwyższy mur można obejść
I podnieść z każdego upadku 

Mirosław Welz









"W jakąkolwiek podróż wyruszasz -
zabierz w tę podróż całe swoje serce"

- z sieci
 
 





"Nie myśl o tym, jak długą drogę masz przed sobą. Nie mierz odległości między startem a metą. Takie rachuby powstrzymają cię przed zrobieniem następnego małego kroczku. Jeśli chcesz zrzucić 20 kilogramów, zamawiasz sałatkę zamiast frytek. Jeśli chcesz być lepszym przyjacielem, odbierasz telefon, zamiast go wyciszać. Jeśli chcesz napisać powieść, siadasz i zaczynasz od jednego akapitu. Boimy się poważnych zmian, ale zazwyczaj mamy dość odwagi, żeby zrobić następny, właściwy krok. Jeden nie-wielki krok, a potem kolejny. To wystarczy, żeby wychować dziecko, zdobyć dyplom, napisać książkę, spełnić swoje najśmielsze marzenia. Jaki powinien być Twój następny, właściwy krok? Nieważne, o co chodzi – po prostu zrób to. <3

Regina Brett, Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu






"Bo najciężej jest ruszyć.
Nie dojść, ale ruszyć.
Dać ten pierwszy krok.
Bo ten pierwszy krok
nie jest krokiem nóg, lecz serca.
To serce najpierw rusza,
a dopiero nogi za nim zaczynają iść.
A na to nie tylko trzeba siły,
ale i przeznaczenia,
żeby przemóc serce
i powiedzieć, to ruszam"...

 
- Wiesław Myśliwski - Widnokrąg






"Jeżeli nie wiesz, dokąd chcesz iść,
nie ma znaczenia, którą drogą pójdziesz"...
 
-  Lewis Carroll





 
"Krocz spokojnie
wśród zgiełku i pośpiechu"

- Dezyderata






"Dro­ga człowieka do Bo­ga -
na tym naj­bar­dziej stro­mym od­cinku -
na­zywa się: sa­mot­ność." 

- Peter Lippert








Tyle jest możliwości i dróg do Boga, ile jest ludzi. 
Bo Bóg ma inną drogę dla każdego człowieka.


- prymas Stefan Wyszyński






wiem...




przejdę każdą...









"Idź przez życie tak,
aby ślady twoich stóp 
przetrwały cię”


- ks. bp Jan Chrapek







„Na ziemi zachowuj się jak pielgrzym i gość, 
którego nic nie zdoła zatrzymać w drodze do Boga.“ 
 

 - Tomasz à Kempis
 
 
 
*



 
"Zawsze widzimy tę najlepszą z dróg,
wybieramy jednak tę,
do której przywykliśmy."

-Paulo Coelho – Pielgrzym






"Długo wędrowałem, 
zanim doszedłem do siebie"

- Tadeusz Różewicz





WĘDRUJĄC : Jan Sabiniarz


Wszystko zmierza do jednej mety 
Małe stacyjki po to są po drodze
Żeby przystawać, głębiej czas swój przeżyć 
Szybować myślą hen, w niebieskie progi


Jakże cudowne chwile zatopienia
W krainie ciszy wewnętrznego piękna 
Gdzie szelest trawy oraz ptaków pienia
Od których nawet serce głazu mięknie 


Niech cię prowadzą bratniej duszy dłonie
Anielski dotyk poczuj w każdej chwili 
W bezdrożach światła, w ciemnej mocy stronie
Niech cię prowadzi nietłumiona miłość 


Usłysz, jak pięknie rzeka nurtem śpiewa
W której pluskaniu kąpią się obłoki 
Gdy odpływają - ty im, proszę, przebacz
Każdy ma prawo dążyć własnym losem 


Na drugim brzegu tęskno zmierzch zakwili
Lecz nie dostąpi on błogości nocy 
W przymkniętych oczach czyjeś serce bije
Niech brzask w świetliste wiedzie je widoki






"Nie daj mi, Boże, podróżować tam, dokąd nie powinniśmy podróżować. Uchroń mnie przed wędrówką w czasie, pozwól mi zostać tam, gdzie jest miejsce moje. Pozwól mi mieszkać między przyszłością a przeszłością, między jutrem a wczoraj. Niech się nic, co się stało, nie odstaje i niech się nie staje nic, co jeszcze nie dojrzało, aby stać się. Niech się dzieje normalność, choćby była najokrutniejsza. I niech się nie cofa ani nie śpieszy zegar czasu mojego, niech nie wracają cienie świetności ani marności mojej. Amen."


Agnieszka Osiecka – Zabiłam ptaka w locie - modlitwa 









"Patrz w gwiazdy, ale uważaj na drogę"

 
- Wilhelm Raabe





"Kto ma dobrego towarzysza,
Jest już w połowie drogi do zwycięstwa".

-  bł. Henryk Suzo






To droga daje nam szczęście, a nie jej cel.

- Dan Millman








"Najważniejsze, żeby nie stanąć, ale być w drodze.
Żeby nie zatrzymać się na żadnym etapie życia.
Żeby nie powiedzieć sobie na żadnym etapie rozwoju,
w żadnej chwili: "Dość. Wystarczy. Już jestem dość mądry, już dość się naczytałem, nasłuchałem, napracowałem, należy mi się emerytura".
Nie. Nie należy ci się emerytura. Do ostatniej chwili.
Trzeba iść naprzód. Trzeba być w drodze -
do pełni twojego człowieczeństwa.
Czy zdążysz? Nie zdążysz.
Nigdy nie zdążysz osiągnąć pełni.
Ale w którymś momencie,
gdy będziesz w drodze,
porwie Cię Bóg w swoje objęcia i powie:
Dość. Wystarczy.

ks. Mieczysław Maliński









"Idąc prosto przed siebie, 
nie można zajść daleko. 
 
- Antoine de Saint-Exupéry






Szedłem tą drogą

Długą i krętą
Nie zawsze patrząc
Przed siebie tam
Zawsze gdy gwiazdy
Zobaczyć chciałem
To o kamienie Się potykałem...





Ale Ty zawsze Dłoń mi podajesz
Pomogłeś strzepnąć
Z mych kolan kurz
Byłeś gdy dalej Iść nie umiałem
Gdy się zgubiłem Wśród życia burz...




i tylko taką
mnie ścieżką poprowadź...





„Ci, którzy chodzą z Bogiem,
zawsze docierają do celu.”
 

– Henry Ford





Bliscy i oddaleni


Bo widzisz tu są tacy którzy się kochają
i muszą się spotykać aby się ominąć
bliscy i oddaleni jakby stali w lustrze
piszą do siebie listy gorące i zimne
rozchodzą się jak w śmiechu porzucone kwiaty 
by nie wiedzieć do końca czemu tak się stało


są inni co się nawet po ciemku odnajdą
lecz przejdą obok siebie bo nie śmią się spotkać
tak czyści i spokojni jakby śnieg się zaczął
byliby doskonali lecz wad im zabrakło
bliscy boją się być blisko żeby nie być dalej
niektórzy umierają - to znaczy już wiedzą


miłości się nie szuka jest albo jej nie ma
nikt z nas nie jest samotny tylko przez przypadek
są i tacy co się na zawsze kochają
i dopiero dlatego nie mogą być razem
jak bażanty co nigdy nie chodzą parami
można nawet zabłądzić lecz po drugiej stronie
nasze drogi pocięte schodzą się z powrotem

ks. Jan Twardowski






Potrzebuję Cię...
Pustka tych dróg obok dróg





  
Choć gubią nas bezdroża serc...







"Nigdy nie jest za późno,
żeby zacząć od nowa,
żeby pójść inną drogą
i raz jeszcze spróbować.
Nigdy nie jest za późno,
by na stacji złych zdarzeń,
złapać pociąg ostatni
i dojechać do marzeń"


- n/n






Kiedy się rodzisz, wsiadasz do pociągu, poznajesz rodziców.
Myślisz, że zawsze będą podróżować z Tobą.
Jednak na pewnej stacji wysiadają i zostajesz sam...
W miarę upływu czasu, wsiadają inni.
Są ważni, to przyjaciele, znajomi, nasze dzieci, 
czasem miłość naszego życia.
Wielu z nich zrezygnuje z tej podróży, 
zostawiając większą lub mniejszą pustkę.
Inni będą tak dyskretni, że nie zauważymy, iż opuścili swoje miejsca.
Ta podróż pociągiem, jest pełna radości, smutku, oczekiwań, szczęścia i pożegnań.
Sukces tej podróży polega na dobrych stosunkach ze wszystkimi pasażerami 
pod warunkiem, że dajemy z siebie wszystko... co najlepsze.
Nie wiem, na jakiej stacji skończy się ta podróż, 
więc bądź szczęśliwy, kochaj, wybaczaj.
Ważne jest, aby tak żyć, ponieważ kiedy wysiądziemy z pociągu, 
będziemy musieli zostawić wspomnienia, tym którzy kontynuują swoją podróż.
Więc, niech zostaną piękne wspomnienia.
Bądźmy szczęśliwi z tego, co mamy i dziękujmy codziennie, 
że nasza podróż ciągle trwa.

~Sześćdziesiąt Sekund~






🎼https://youtu.be/zfusL3xTKn4

Poprowadź jak Jego prowadzisz
przez drogi najprostsze z możliwych
okaż mi jedną, tę jedną z nich
A kiedy już głos Twój usłyszę
I karmić się będę nim co dzień
miej w sobie tę ufność
NIE LĘKAJ SIĘ!







Ty tylko mnie poprowadź
Tobie powierzam mą drogę
Ty tylko mnie poprowadź,
Panie mój...






"Niezbadane są drogi,
na których Bóg odnajduje człowieka"

- Fiodor Dostojewski










"Zacznij iść, a droga,
sama się znajdzie…" 

- Karan Johar 






"Aby przebyć tysiąc mil,
trzeba zrobić pierwszy krok 

– Bruce Lee




















Pokaż drogę do Ciebie...



Wolną wolę dałeś mi, dziś do Ciebie śpiewam list.
Mówią: błądzić ludzka rzecz. Ja nie radzę sobie. Wybacz.
Pokaż drogę do Ciebie. Panie mój.
Naucz mnie, czego nie wiem. Panie mój.
To całe zło weź do siebie. Panie mój.
Proszę, podaj mi dłoń. Panie mój.
Proszę.







"Jest tylko jedna droga do szczęścia – 
przestać się martwić rzeczami, na które nie masz wpływu".


- Epiktet
 
 
 







"Człowiek wolny idzie do nieba taką drogą, 
jaka mu się podoba".


- Wolter










W życiu dróg wiele jest,
którą wybrać, jak iść - nie wiemy
W każdej z nich inny cel inna trudność i sens
czy dojdziemy...


 DWIE DROGI...





JAK SIĘ NAZYWA
 


Jak się nazywa to nie nazwane
jak się nazywa to co uderzyło
ten smutek co nie łączy a rozdziela
przyjaźń lub inaczej miłość niemożliwa
to co biegnie naprzeciw a było rozstaniem
wciąż najważniejsze co przechodzi mimo
przykrość byle jaka jak chłodny skurcz w piersi
ta straszna pustka co graniczy z Bogiem

to że jeśli nie wiesz dokąd iść
sama cię droga poprowadzi

ks. Jan Twardowski


 

"W życiu zawsze dokonujesz wyborów,
ciągle stajesz na rozstajach dróg.
Jeśli wybierzesz łatwą, wygodną,
konwencjonalną drogę,
którą zaakceptuje społeczeństwo,
wtedy staniesz się psychologicznym niewolnikiem. 
Społeczeństwo da ci wszystko,
jeśli tylko oddasz mu w zamian swoją wolność, indywidualność, staniesz się numerem w środku tłumu.
Żyć niebezpiecznie, to wybierać coś,

co porusza twoje serce,
choć może być społecznie nieakceptowane.
Tchórz myśli o konsekwencjach,
prawdziwy człowiek
myśli o samym działaniu w danym momencie.
Strzeż się tłumu, wydeptanych ścieżek.

Tłum nigdy nie doświadczył prawdy.
Prawda zdarza się tylko indywidualnościom".

- Osho, Budda Drzemie w Zorbie








"Idź swoją drogą,
a ludzie niech mówią, co chcą."
 
- Dante Alighieri


*


„Pamiętaj, że ta podróż jest 
Twoją podróżą, nikogo innego. 
Więc ścieżka musi być Twoja. 
Nie możesz naśladować cudzej podróży 
i nadal być wiernym sobie. 
Czy jesteś gotowy 
uhonorować swoją wyjątkowość 
w ten sposób?”


- Jon Kabat -Zinn






BYLE PROSTE...








"Jeśli jesteś na właściwej drodze, 
przekonasz się, że pomagają Ci niewidzialne ręce".
 
- Joseph Campbell






***

na końcu drogi tylko zostanie
to najważniejsze z Tobą spotkanie

puste kieszenie
niczego w dłoniach
tylko ma miłość będzie zważona

dlatego proszę
sprawdzaj me serce
czy aby na pewno
masz pierwsze miejsce

czy jestem gotów na spotkanie
czy ślad miłości po mnie zostanie
w drugim człowieku co podąża drogą
na najpewniejsze spotkanie z Tobą 

 

Cicha Droga

 





 
szczęśliwej drogi...
 
 

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

17 komentarzy:

  1. Twoje rajskie ogrody tuż,tuż - Moniko.
    A tak cicho jest w ich ustroniu.
    Całe szczęście, że idąc drogą,
    odnalazłem te drogi,
    te ustronia pieśnią serca wite... :)
    Myślę, że drogi nie tylko po to są
    żeby docierać nimi do celu
    ale także po to,żeby - wędrując,
    usiąść pod drzewem .
    Może wśród tych dróg
    przystanki są najważniejsze
    a cel- ?...
    Pogodnego dnia - Moniko... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Janie... Droga - to proces, wybory i te "małe stacyjki"...bo
      "Idąc prosto przed siebie nie można zajść daleko" (Antoine Saint-Exupery). Na drodze spotykamy ludzi, więc to także relacje... Czasem ta najdłuższa prowadzi do siebie... Sądzę, zatem, że celem drogi jest poznawanie świata, ludzi a przede wszystkim siebie. To także nieustający rozwój, nabywanie doświadczeń, obserwacje... bo przecież ponoć "podróże kształcą"... a zwieńczeniem - zjednoczenie z Bogiem.
      Dużo by pisać, bo droga - to temat rzeka... ;)
      Pięknej, dobrej i szczęśliwej Drogi życzę Tobie, Janie i dziękuję za Twoje refleksje... :)


      Usuń
  2. Refleksje, które wzajemnie
    dopełniają się... :)
    Szczęśliwej drogi
    każdego dnia
    Tobie życzę... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. DAR

    Niech dzień przyniesie tylko dobre myśli
    Z miłością złoży je u progu
    I to, co dobre, tylko niech się przyśni
    Za światło - wdzięcznym - Panu Bogu

    Dokoła mroku nieprzebyte ściany
    Zalśni w nich promień, który w sercu świeci
    Cudownej ciszy dary nieprzebrane -
    W koszykach spełnień, które mają dzieci

    Niech kamień ciepło tuli mchy przy drodze
    I wierna gwiazda nas w wędrówce wiedzie
    Skoszona łąka koi wonnym stogiem
    Snuje pieśń wilgi, co w gałęziach siedzi

    Nad nami - kosmos, z boku i pod nami
    I wobec niego - nasze w drodze życie
    Niech myśli czystej nic nie plami
    By czas rozkwitał - światłem chwil ukrytych

    Jan S

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny "Dar"... Dziękuję, Janie... :)
    "I to, co dobre, tylko niech się przyśni"... Dobranoc.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moniś, to prawda ,
    wędrówką jest życie człowieka , ale:
    "Tyle jest dróg na świecie
    A wszystkie kręte
    Oplatają ziemię jak pajęcza nić
    Bez drogowskazów
    Z drogowskazami
    KTÓRĄ Z NICH WYBRAĆ ? - śpiewał Czesław Niemen

    Do nas należy wybór ,czy jednak umiemy zawsze wybrać właściwą ,
    najprostszą ?Ja wybierać ?...

    " Jak czasem w życiu bywa źle,
    Każdy z nas o tym dobrze wie.
    Ja jednak wciąż ufam, że Ty ,Matko,
    Będziesz prowadzić mnie.

    Wśród tylu dróg poprowadź serce me,
    Prowadź je tam , gdzie radość wieczna jest"...
    Po prostu trzeba zaufać Drodze - (" Jam jest Drogą, Prawdą i Życiem")
    Moniczko ,wybacz , że się ,jak zwykle , wtrącam , ale ...
    Miłego dnia życzę.
    Moni , wybacz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, dziękuję...
      Myślę podobnie jak Ty, Kochana...
      Ufajmy zatem Drodze i niechaj na prowadzi...
      Pięknej, dobrej i szczęśliwej drogi życia, życzę Tobie, Basiu... :)*

      Usuń
    2. Moniko,
      krok po kroku , co chwilę coś niezwykłego 😁😀😂😃😄😆😉nowego.
      Nie nadąźam za Tobą, ale bardzo mi się podoba..💚💙💖💕💔💞

      Usuń
    3. Krok za kroczkiem...
      Nadążasz, Basieńko... :)
      Cieszę się i z serca dziękuję...
      🙋‍♀️💜💙❤💖🦉

      Usuń
    4. Moniko,
      ja już tylko pomaleńku kuśtykam za Tobą, 👻👻😸
      ale i tak się cieszę..., bo czasami uda mi się jeszcze
      podskoczyć , wprawdzie niewysoko , ale zawsze...
      Pięknej nocy życzę .💥💥💥🌛🌟🌟🌟🌝

      Usuń
    5. Pomaleńku, ale aby do przodu... :)
      Cieszę się z tak doborowej towarzyszki drogi i serdecznie Ci za Twoją wierność i cierpliwość dziękuję, Kochana...
      Hej ho w kolejny dzień, Basieńko...🌝

      Usuń
  6. Boże ,
    ...Nie daj zgubić światła , w którym trwam,
    gdy Ty prowadzisz mnie"...
    I jeszcze :
    " Jak czasem w życiu bywa źle , każdy z nas o tym dobrze wie,
    Ja jednak wciąż ufam ,że Ty Matko,będziesz prowadzić mnie"...
    Moniko , trochę sobie przypomniałam i zasłuchałam się ...dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  7. Basiu,
    ON nas prowadzi, tylko my musimy pozwolić prowadzić się...
    Dziękuję...💜

    OdpowiedzUsuń
  8. Przybyłam, popatrzyłam , posłuchałam , poczytałam,
    posiedziałam , przypomniałam ,pomyślałam ,podumałam....
    a teraz pomilczę...😱😷😷😷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, miło mi, że znowu spotkałam Cię na moich "drogach"...
      Wiesz, nawet milczenie w Twoim towarzystwie jest wymowne... ;)
      Szczęśliwej drogi, Basieńko...

      Usuń