piątek, 26 lipca 2019

☞ WIELKA CISZA...



 
 
 

"Tylko w nieskończonej ciszy
można zacząć słyszeć"...

- mnich kartuski:  "Wielka cisza"

                         🍃
 

" Im kto jest bliżej Boga 
 tym jest szczęśliwszy"

-  mnich kartuski:  "Wielka cisza"

                        🍃

 "Cisza jest pełnią słowa"

- mnich kartuski:  "Rana miłości"

                         🍃

"Spróbujmy zrobić w naszym życiu
trochę więcej miejsca dla rzeczy nadprzyrodzonych. Kiedy naprawdę raz na zawsze zdecydujemy się
nie przywiązywać tak wielkiej wagi do spraw doczesnych i zaufamy samemu Bogu, jakże spokojni będziemy!”.

- mnich kartuski: "Szkoła ciszy"










15 komentarzy:

  1. Moniko , coś za wiele tej ciszy ... Dopiero za trzecim razem udało mi się uruchomić link ,ale film trwa prawie trzy godziny ,
    muszę więc znaleźć trochę czasu . Może jutro , może w niedzielę . Jestem bardzo ciekawa , nie znam go. Czy mogłabyś uchylić rąbka tajemnicy ? Wiesz, czasem przydługa cisza bywa męcząca...
    Serdeczności dla Ciebie .💛💚💙💗💖💙💟💝

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozumiem, Basiu... Faktycznie dużo tutaj ciszy... ale tej szczególnej, Wielkij Ciszy, tej, w której można usłyszeć Niesłyszalnego, naturę i samego siebie... Trudno mi uchylać tutaj cokolwiek, bo obejrzenie tego filmu zapewne każdemu nasunie inne przemyślenia, wnioski. Wszystko w zależności od tego, w jakim punkcie życia jesteśmy. Na mnie wywołał ogromne wrażenie, choć to nie "Agent 007" i pozornie nic się nie dzieje... :) Warto obejrzeć całość... Jak znajdziesz, Basiu czas, to serdecznie polecam. Nie chcę się dzielić swoimi odczuciami zanim go w całości nie obejrzysz... To naprawdę Wielka Cisza i Wielcy Ludzie, choć w dobie lotów kosmicznych mogą się wydać dla niektórych nieco archaiczni i dziwni. Zrozumiem, jeśli ten dokument, nie będzie dla Ciebie do "przebrnięcia". Ja tego potrzebowałam i byłam gotowa... Pozdrawiam serdecznie, Basiu i życzę dobrego, spokojnego wieczorku.... 😘...

    OdpowiedzUsuń
  3. PS
    Nie zniechęcaj się, Basiu, bo niestety trzeba przebrnąć cierpliwie przez reklamę i dla lepszego odbioru, choć pewnie o tym wiesz, można rozszerzyć obraz kwadratem strzałeczek w prawym dolnym rogu... ;) Buziaków 122... 😘...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem ,Kochana, wiem i na pewno obejrzę ,tylko muszę spokojnie
      usiąść ,dzisiaj dosiadam w biegu ...Jestem niezmiernie ciekawa ,
      Moja Ty, Mądra Osobo.
      Ale też ogłaszam zwycięstwo , już umiem powiększyć sobie literki!!!!😁😂😀 Jednak prawdziwe jest powiedzenie , kto z kim...
      Dziękuję , Moniczko , życzę miłego wieczoru i pięknych snów.
      A całusów 122 i pół...:-)))):-*))):-*))):-*))):-*))):-*)))........

      Usuń
    2. Dziękuję, dziękuję i z całego serca winszuję. Brawo Ty, Basieńko... :)***... Resztę pominę milczeniem... ;))

      Usuń
    3. No,to pomilczmy sobie trochę ... a co tam... ale wiesz ,że ja długo nie wytrzymam?
      Dobranoc , pełnej pięknych gwiazd nocy życzę.

      Usuń
    4. Troszkę tak, ale bez przesady. W końcu mniszkami kartuskimi to my raczej już nie będziemy.. ;)
      Dobranoc, Basiu. Pięknych snów...🌟🌟🌟🌟😘...
      https://youtu.be/JSwdDP7nGB8

      Usuń
  4. "Tylko w nieskończonej ciszy można zacząć słyszeć"...

    Moni , jestem pod wrażeniem, niezwykły film ,a przecież taki zwykły...
    Nie ma w nim słów, nie ma akcji , nie ma dialogów, nie ma muzyki
    ( nawet nieliczne śpiewy chorałów bez akompaniamentu),a taki mądry ,tyle budzi refleksji i tak bardzo uspokaja.Tak wycisza i zmusza do zamyślenia, zastanowienia się nad sensem życia.
    " Im kto jest bliżej Boga , tym jest szczęśliwszy"
    Ale ...ale pewno nie dałabym rady przeżyć życia według reguły zakonu
    kartuzów .Panie Boże , odpuść mi...:-)))
    Spokojnej nocy , Moniczko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, cieszę się, że mamy podobne odczucia i refleksję po obejrzeniu tego niezwykłego dokumentu, który w dzisiejszych czasach, gdzie emocje gonią emocje, momentami wydaje się nie do przebrnięcia... To był dla mnie zaszczyt móc z podziwem towarzyszyć tym niezwykłym Ludziom, którzy swoje pełne wyrzeczeń życie poświęcili Bogu i widzieć ich spokojne, szczęśliwe, uduchowione i szlachetne twarze. Dziękuję, że podzieliłaś się ze mną swoimi refleksjami, Basiu. Życzę Tobie pięknej i błogosławionej nocki i dobrej, pogodnej niedzieli... :)*

      Usuń
  5. Ty już w domu ? Jakie wrażenia z koncertu? Ale to już jutro , bo zaraz idę spać. Kochana , Ty też do łóżeczka i lulu , Aniołku.👿😈👿

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero w domu...I spływ i koncert... Uff.. Dość emocji na dzisiaj... Dobranoc, Basiu... :)*

      Usuń
  6. Słodkich snów i zdrowego wypoczynku życzę Tobie ,Moniczko.
    Dobranoc ...

    OdpowiedzUsuń
  7. Basiu, dziękuję... Śniłam słodko, zdrowo wypoczęłam i mało tego, mam to zamiar kontynuować także na jawie...;))
    Śliczności dnia, Basieńko życzę Tobie, radości i nigdy niegasnącej pogody ducha... :)*

    OdpowiedzUsuń
  8. Moniko, film WIELKA CISZA znam od lat...
    Wywarł na mnie wrażenie swoją wielką ciszą.
    Myślę, że wielkiej ciszy nie usłyszy, nie osiągnie ten, kto nie ma jej w sobie...
    Wielkiej ciszy nie osiąga się raz na zawsze.
    Na skutek nieuchronnego zgiełku znika...
    Trzeba do niej wracać, odbudowywać ją w sobie.
    Cisza dnia powszedniego bierze swój początek z nocy.
    Cisza nocy jest Darem, nasionem, które trzeba starać się
    jak najdłużej zachować, rozwijać w ciągu dziejącego się dnia.
    Dzień lubi, niestety, burzyć ją...
    Do ciszy powracam poprzez obcowanie z Naturą, poprzez muzykę,
    sztukę i obcowanie z ludźmi, którzy rozwijają w sobie duchowość...
    Cisza jest Głosem Boga.
    Ku Niemu trzeba zwracać się w ciszy...
    Niedocenianie ciszy, porzucanie jej - oddala od Boga.
    Od Boga, który jest miłością...
    Miłość, bez ciszy nie osiągnie doskonałości,
    tej doskonałości, która jest Zamysłem i Darem Boga...
    Stan ciszy i ciszy wewnętrznej uwalnia
    od zgiełku.
    Czas wypoczynku sprzyja osiąganiu ciszy.
    Moniko, czy jeszcze masz urlop?
    Wszelkiego dobra i pogody życzę Tobie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Janie, bardzo dziękuję za Twoje mądre, piękne, cenne i celne Słowa o ciszy, dążeniu do niej i jej istocie, podyktowane wieloletnim doświadczeniem i obserwacjami. Ja jestem "początkująca" w tej dziedzinie... choć potrzeba ciszy istniała we mnie od dawna, to dopiero teraz do niej dojrzewam, staram się zgłębić jej istotę i odnaleźć drogę do niej. Nie ukrywam, że czas urlopu, który trwa oraz etap życia, do którego dotarłam temu sprzyja i mogę sobie nieco pozwolić na ten niedoceniany i często mylony z nudą "luksus"... :)
      Usłyszeć Boga... "Usłyszeć siebie pośród śpiewu tłumów" ... zrozumieć mowę natury... na nowo odnaleźć sens słów, ich znaczenie, "smak". ...
      Dziękuję jeszcze raz za Twoje refleksje, przemyślenia, Janie i życzę Tobie cudownego, pogodnego czasu... :)

      Usuń