piątek, 6 września 2019

☞ SIŁA I SŁABOŚĆ...




2Kor,12,1-13


 Moc bowiem w słabości się doskonali


🍃

"Jeśli życie sprawia, 
że nie możesz ustać, uklęknij.”

- Richard Paul Evans



🍃



"Drzewo nie smagane wiatrem
rzadko kiedy wyrasta na silne i zdrowe".

-  Seneka







"Głowa do góry!
Choćby świat 
wywrócił się do góry nogami, choćby 
ciemności ogarnęły wszystko,
a świat był w ogniu i chaosie 
- nic nie powinno napawać
Twojej duszy niepokojem,
gdyż 
Bóg jest z Tobą
i swoją mocą 
podtrzyma Cię w boju". 

- św. Ojciec Pio 






Masz w sobie więcej siły,
niż jesteś to sobie w stanie
wyobrazić... :)






SIŁA TO NIE PRZEMOC - TO MIŁOŚĆ...

 




 
"Nie bójcie się słabości człowieka
ani jego wielkości! 
Człowiek zawsze jest wielki, 
także w słabości".

- św. Jan Paweł II
 
 
 
 







"Siła człowieka nie polega na tym,
że nigdy nie upada 
ale na tym, że potrafi się podnosić".


- Konfucjusz
 
 
 
PS
 
 
nie napinaj się zbytnio, bo pękniesz...






 
 
"Boże, daj mi siłę,
abym mógł zrobić wszystko,
czego ode mnie żądasz.
A potem żądaj ode mnie,
czego chcesz".

- św. Augustyn


🍃


"Bez wiary
potykamy się o źdźbło słomy,
z wiarą
przenosimy góry".


-  Soren Aabye Kierkegaard




 
 
"Siła nie jest zuchwałością
ani też pośpiechem,
nie jest również obalaniem innych,
aby dumnie utwierdzić siebie
-jest cnotą chrześcijańską,
manifestacją wewnętrznej dyscypliny,
opanowaniem zmysłów,
poszanowaniem innych
aż do ofiary z siebie"

(Jan XXIII)









"Siła jest cnotą,
która stawia czoło rzeczom niedostępnym
i podtrzymuje rzeczy trudne dla umiłowania dobra;
dla przyjemności jakiej doświadcza
w dobru nie czuje bólu,
przynajmniej w najwyższej części duszy"

(Św. Albert)







"Miej siłę w sercu
przeciwko wszystkim rzeczom,
które mogą poruszyć je ku temu,
co nie jest Bogiem
i bądź przyjacielem cierpień Chrystusa"

(Św. Jan od Krzyża)



🍃



"Siła podtrzymuje pokorę,
ponieważ jest świadoma własnych ograniczeń
i niedoskonałości, tworzy łagodność,
prowadzi do posłuszeństwa
- jest pewną szkołą silnych dusz"


(Jan XXIII)

 





 
Gdy jest mi źle, gdy życie mnie przytłacza
Me serce łka i dusza cierpi też
Wołam przyjdź, cierpliwie czekam w ciszy
Aż, przyjdziesz tu, usiądziesz ze mną znów

Podnosisz mnie bym chodzić mógł po górach
Podnosisz bym po falach kroczył też
Mam tę moc gdy jestem w twych ramionach
Umacniasz mnie bez ciebie nie mam nic

Bez Ciebie życie, może nie trwać dłużej
Bez Ciebie wszystko wokół traci blask
Wiem, że przy tobie przetrwam wszystkie burze
Ty dajesz mej nadziei nowy brzask

Podnosisz mnie na szczytach mogę stanąć
Podnosisz mnie po morzu mogę iść
Swą siłę mogę czerpać z twoich ramion
Umacniasz mnie bez Ciebie nie mam nic

Podnosisz mnie bym chodzić mógł po górach
Podnosisz bym po falach kroczył też
Mam tę moc gdy jestem w twych ramionach
Umacniasz mnie bez ciebie nie mam nic

Podnosisz mnie na szczytach mogę stanąć
Podnosisz mnie po morzu mogę iść
Swą siłę mogę czerpać z twoich ramion
Umacniasz mnie bez Ciebie nie mam nic







Tam gdzie kończą się nasze siły
tam rozpoczynają się Boże możliwości...








"Ten, kto cię obraził
jest albo silniejszy, albo słabszy od ciebie.
Jeżeli słabszy, oszczędź go,
jeżeli silniejszy, oszczędź siebie"



- Seneka Młodszy






"Silni ludzie nie dołują innych,
tylko podnoszą ich wyżej"

-  Michael P. Watson







"Armia baranów, 
której przewodzi lew,
jest silniejsza
od armii lwów 
prowadzonej przez barana".


- Napoleon Bonaparte








"Wszechmogący gdy kocha najsłabszym być umie".


- ks. Jan Twardowski






"Miękki jest silniejszy niż twardy,
woda silniejsza niż skała,
miłość silniejsza aniżeli przemoc"


- Hermann Hesse








"Wielkość człowieka
polega na jego postanowieniu,
by być silniejszym
niż warunki czasu i życia".


- Albert Camus






Wstań, poczuj w sobie siłę...







"Przeszkody nie powinny Cię zatrzymać.
Jeśli uderzysz w ścianę, to nie odwracaj się zrezygnowany.
Znajdź sposób, żeby się wspiąć, obejść lub przebić".

- Michael Jordan








"Kobieta jest najsłabsza,
gdy kocha,

a najsilniejsza,

gdy jest kochana"

 
- Erich Osterfield



 


"Nie musisz udawać, że jesteś silny,
nie musisz mówić, że wszystko jest dobrze,
nie martw się tym, co pomyślą inni,
jeśli musisz, płacz -
to dobrze wypłakać łzy do końca
(tylko wtedy wróci uśmiech).
 


-  Paulo Coelho







"Łzy nie są oznaką słabości,
lecz dowodem,
że nasze serce nie wyschło
i nie stało się pustynią."


- Maria Konopnicka





a my tak łatwopalni...





"Dobroć też jest siłą,
chociaż tak często wygląda na słabość".

Małgorzata Musierowicz
 






 
"Dobroć, delikatność, czułość i troska,
to przejaw wewnętrznej siły" ...
 
 
 

 






2 komentarze:

  1. Żelazo w ogniu się hartuje ,a moc w słabości się doskonali...
    podobno...ale przecież ogień czasem niszczy , spala ,niweczy,
    a słabość pogrąża , zabija... nie zawsze doskonali...Ja już właściwie nic nie wiem i nie wszystko rozumiem.Czy ja jestem silna? Uczciwie powiedziawszy - nie wiem...Pozornie chyba tak , a w środku???
    Moni , przepraszam za te dywagacje ,ale to Twoje wpisy tak mnie
    refleksyjnie nastroiły...
    Błogosławionej nocy Tobie życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu Droga, na większość pytań musimy odpowiedzieć sobie sami, choć tak naprawdę tylko Bóg zna nas najlepiej i w nim nasza nadzieją i źródło mocy. Potrzeba nam siły rozłożystego dębu, który smagany wiatrem, uderzany gromami, wciąż odradza się i rośnie w siłę kolejnymi słojami pnia i młodymi pędami, które pną się z nadzieją do nieba. Potrzeba nam także giętkości trzciny, która z pokorą ugnie się, uklęknie pod naporem przeciwności losu. Ja ufam, że Bóg nie daje więcej, niż jesteśmy w stanie udźwignąć i powtórzę jeszcze tylko za św. Augustynem: "Boże, daj mi siłę,
      abym mógł zrobić wszystko,
      czego ode mnie żądasz.
      A potem żądaj ode mnie,
      czego chcesz".
      Dobrego, radosnego dnia, Basieńko...

      Usuń