poniedziałek, 29 kwietnia 2019

☞ CUDEM JEST ŚWIAT...







Dostrzec cud



Cud eucharystyczny.

Cud uzdrowienia.

Cud przeistoczenia.


Cud życia.

Cud istnienia.

Cud miłości.


Cud wzrastania.

Cud poświęcenia.

Cud czuwania.



Naucz się dostrzegać cuda.



Wracaj do Boga.

Wracaj do Ojca.

Wracaj do wiary.



I pamiętaj.


Nie ma nawróconych.

Są nawracający się, każdego dnia...



ks. Piotr Laskowski











"Zbieg okoliczności to boski
sposób na pozostanie anonimowym".


- Albert Einstein





 
 
Bóg cudów... 






"Kiedy jesteśmy uważni, głęboko w kontakcie z chwilą obecną,
nasze zrozumienie tego, co się dzieje, pogłębia się,
a zaczynamy być wypełnieni akceptacją, radością, pokojem i miłością ...
Wokół nas życie pęka od cudów -
szklanka wody , promyk słońca, liść, gąsienica, kwiat, śmiech, krople deszczu.
Jeśli żyjesz w świadomości, wszędzie łatwo jest zobaczyć cuda.
Każda istota ludzka jest mnogością cudów.
Oczy, które widzą tysiące kolorów, kształtów i form;
uszy, które słyszą latające pszczoły lub grzmot;
mózg, który rozważa pyłek równie łatwo, jak cały kosmos;
serce, które bije w rytm bicia serca wszystkich istot.
Kiedy jesteśmy zmęczeni i zniechęceni codziennymi zmaganiami,
możemy nie zauważyć tych cudów, ale one zawsze tam są".

- Thich Nhat Hanh
 
 
 
 





Cudem jest świat

z milionem barw ciemnych i jasnych
Cudem jest dzień,
każdy człowiek, jego gest, cudem jest
Bo cudem jest świat z milionem
barw ciemnych i jasnych
Cudem jest dzień,
każdy człowiek cudem jest...








cudem jesteś, Ty!!!







"MIEJCIE WIARĘ - 
A ZOBACZYCIE CZYM SĄ CUDA"


- św. Jan Bosco











"Są dwie drogi, aby przeżyć życie.
Jedna to żyć tak,
jakby nic nie było cudem.
Druga to żyć tak,
jakby cudem było wszystko." 


- Albert Einstein









Na ziemi jest o niebo lepiej,
I każdy cud zwykły jest
Codziennie zdarza się.
Na ziemi jest o niebo lepiej,
Dziękować nigdy nie przestanę

Że życie jest…








"Musisz dostrzec cuda,
żeby zdarzały się cuda" 


- Jandy Nelson









"Życia nie mierzy się
ilością oddechów,
ale ilością chwil,
które zapierają dech w piersiach."


- Maya Angelou











"Codziennie patrz na świat,
jakbyś oglądał go po raz pierwszy."


- Éric-Emmanuel Schmitt















"Jeśli nie otrzymujesz cudów,
to stań się cudem dla innych"


- Nick Vujicic











pamięć podaje mi spis
Cudów, dla których chcę żyć...










OBFITOŚĆ ...



Ciepło wędruje od stóp
Z ziemi od stóp do głów
Z lasów i dolin splotów przecudnych
Przez które zerka Bóg

Formy a w każdej z nich treść
W każdym okruchu sens
Cały świat mówi
Tylko posłuchaj: drzewo i chrząszcz i deszcz

Spotkamy się wszyscy bo nic się nie kończy
Lecz w dobro obraca się
Choć dni przemijają
To każda godzina nadzieją otula mnie

Spotkamy się wszyscy bo nic się nie kończy

Lecz w dobro obraca się
Choć dni przemijają
To w każdej godzinie ta wiara prowadzi mnie

Kiedy zło krąży jak kruk
Sięgam do jasnych słów
Ciepło przedziera się strumykami
Pęka najgrubszy lód

Z ziemi do nieba się pnie
Życie co wszystko wie
Wielka obfitość niewidzialnego
W widzialnym dostrzeż je

Spotkamy się wszyscy bo nic się nie kończy
Lecz w dobro obraca się
Choć dni przemijają
To w każdej godzinie ta wiara prowadzi mnie

Spotkamy się wszyscy bo nic się nie kończy

Lecz w dobro obraca się
Choć dni przemijają
To każda godzina nadzieją otula mnie...










Jasne okno dnia

Świat otwiera znów

Wyjdźmy z mrocznych bram

Niedośnionych snów

Życie toczy się

Skrzypi ziemska oś

Trawa rośnie, bo

Nigdy nie ma dość

Każdy oddech mój

Serca skurcz i rytm

To codzienny psalm

Niemilknący hymn...



 



ZDUMIENIE MA SENS...


 




TRYPTYK RZYMSKI
(MEDYTACJE)
I    STRUMIEŃ

Duch Boży unosił się nad wodami... 


1. Zdumienie Zatoka lasu zstępuje w rytmie górskich potoków ten rytm objawia mi Ciebie, Przedwieczne Słowo. Jakże przedziwne jest Twoje milczenie we wszystkim, czym zewsząd przemawia stworzony świat... co razem z zatoką lasu zstępuje w dół każdym zboczem... to wszystko, co z sobą unosi srebrzysta kaskada potoku, który spada z góry rytmicznie niesiony swym własnym prądem... — niesiony dokąd? Co mi mówisz górski strumieniu? w którym miejscu ze mną się spotykasz? ze mną, który także przemijam — podobnie jak ty... Czy podobnie jak ty? (Pozwól mi się tutaj zatrzymać — pozwól mi się zatrzymać na progu, oto jedno z tych najprostszych zdumień.) Potok się nie zdumiewa, gdy spada w dół i lasy milcząco zstępują w rytmie potoku — lecz zdumiewa się człowiek! Próg, który świat w nim przekracza, jest progiem zdumienia. (Kiedyś temu właśnie zdumieniu nadano imię «Adam».) Był samotny z tym swoim zdumieniem pośród istot, które się nie zdumiewały — wystarczyło im istnieć i przemijać. Człowiek przemijał wraz z nimi na fali zdumień. Zdumiewając się, wciąż się wyłaniał z tej fali, która go unosiła, jakby mówiąc wszystkiemu wokoło: «zatrzymaj się! — masz we mnie przystań» «we mnie jest miejsce spotkania z Przedwiecznym Słowem» — «zatrzymaj się, to przemijanie ma sens» «ma sens... ma sens... ma sens!» 

2. Źródło Zatoka lasu zstępuje w rytmie górskich potoków... Jeśli chcesz znaleźć źródło, musisz iść do góry, pod prąd. Przedzieraj się, szukaj, nie ustępuj, wiesz, że ono musi tu gdzieś być — Gdzie jesteś, źródło?... Gdzie jesteś, źródło?! Cisza... Strumieniu, leśny strumieniu, odsłoń mi tajemnicę swego początku! (Cisza — dlaczego milczysz? Jakże starannie ukryłeś tajemnicę twego początku.) Pozwól mi wargi umoczyć w źródlanej wodzie odczuć świeżość, ożywczą świeżość.


- św. Jan Paweł II











ŻYCIE JEST CUDEM

Planeta Ziemia jest rodzinnym domem
Pełnym pamiątek i dziecinnych wspomnień
I chwilą szczęścia jest przy wspólnym stole
Pięknem kryjącym to, co w nas ułomne

By kwitło życie, trzeba do prostoty
Powrócić w światło słów, modlitwę ciszy
Pieśń nad pieśniami śpiewać wielokrotnie
By w własnym sercu - inne serce słyszeć

Na pastwę czasów Bóg nas nie opuścił
To człowiek w nas opuścił Boga
Niechaj uważnie wreszcie spojrzy w lustro
Zanim wyszydzać będzie świątyń progi

W kwiecie jabłoni po to śmierci tchnienie
Żeby królewski owoc się narodził
Życie jest cudem, boskim w nas promieniem
Dobiegającym nas z Chrystusa łodzi


 Jan Sabiniarz









Dziś wiem...

Kapać jak ze świecy kroplą być
Znaczyć każdy dzień 
W ciemną chmurę palce wbić 
I uformować słońcu dźwięk 
Z zimna dobyć ciepły głos 
Zrozumieć małych kwiatów cień 
Z zakamarków życia wziąć 
To co chcę 
Dziś wiem 
życie cudem jest
Co chcę 
Mogę z niego mieć 
Jak dźwięk 
Słyszę jego głos 
Co dzień 
Pragnę bardziej go /Pragnę więcej/ 
Po lekkich śladach bosych stóp 
Czasem się lawina śle 
A wielki grzmot i błysk czarnych chmur 
Z ziemią też spotkania chce 
I mały motyl wie gdzie jego brzeg 
Natura już ubiera cię 
A krawcy świata zły szyją strój 
Nie daj się już 









"Co to jest cud? 
To odstępstwo od pojmowanego przez nas biegu spraw. 
Kiedy dorosły widzi latającego hipopotama 
– dzwoni po lekarza. 
Kiedy widzi to dziecko 
– cieszy się. 
Dlatego w obecności dzieci hipopotamy latają częściej – bo nie widzą powodu, by udawać". 
 
- D.Jemec
 

Dnia Pełnego Cudów, które się Widzi i nie bądźmy zbyt przyziemni...
 








"Wszyst­ko wydaje mu się cudowne i każdego ranka,
gdy otwiera oczy i spogląda
na drzewa, morze, kamienie, ptaki
- staje osłupiały i woła: 

Cóż to za cud!"



- Nikos Kazantzakis – Grek Zorba













CUDOWNEGO ŻYCIA
PAMIĘTAJ!!!
 
 
 

 







26 komentarzy:

  1. Świat jest cudem
    świat to sanktuarium... Moniko.
    Dziekuję... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moniśko, ja myślę ,że
    cudem jest życie , cudem jest każdy człowiek ,
    cudem jest każdy z nas .
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie tak jest... :)
    Barbaro i Janie serdecznie dziękuje za Wasze komentarze...

    OdpowiedzUsuń
  4. No , to jeszcze się uśmiechnę do Ciebie ,Moniczko,
    i do Jana też ,i już uciekam :-))))😃😃😃

    OdpowiedzUsuń
  5. Moni, gdzie Ty go znalazłaś?On jest na pewno sprawniejszy ode mnie!!!
    Czy od Ciebie , śmiem wątpić, ale jak popatrzysz na niego,
    to pomyśl o mnie! Cudowna jesteś!!!:-)))) :-****))))

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy jestem tutaj i wsłuchuję się Was Moniko i Basiu
    to myślę, że Ci, którzy mają w sercu Boga
    to Bogiem uśmiechają się.
    - Nie ma piękniejszego,
    bardziej serdecznego uśmiechu.
    To uśmiech bez - choćby pozoru - maski.
    Wychyla się ze źrenic
    niezapominajką szczęścia
    w kącikach ust.
    A ich milczenie
    przybiera barwy tęczy.
    W ich uśmiechu
    obecna jest zawsze
    pora kwitnienia
    i czas owocobrania -

    OdpowiedzUsuń
  7. Moniś ,
    kolejny raz odwiedziłam Twoje Cuda ,czuję się udelektowana...:-)))😜
    i stwierdzam ,że każdy przeżyty przeze mnie dzień jest cudem .
    Majowo z serca pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basieńko, bardzo się cieszę, że tak pozytywnie nastroił Ciebie mój wpis... ;) Ja również staram się, pomimo wszystko, tak właśnie odbierać życie...świat.. ludzi...
      Dziękuję za miłe odwiedziny i słowa. Pozdrawiam serdecznie, Basiu...☘🌺😘💕

      Usuń
  8. Patrz ,Moni , tak niedawno był maj , a juź za chwilę wrzesień...
    ale małpiszonek zawsze wywołuje mój serdeczny uśmiech i sprawia radość.Cudem jest wszystko , co przeżywamy .Dobrze czasem powspominać.
    Całym sercem uśmiecham się do Ciebie...💖🌹🌷;-))):-*)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas jest nieubłagalny... Ale każda pora roku ma swoje uroki, Basieńko, a ja wraz z tym kwietniowym wspomnieniem posyłam pozytywne fluidy do Ciebie... 👋😘💙

      PS
      Małpiszonek wciąż mnie zawstydza, a do tego mam wyrzuty sumienia, bo właśnie zjadłam schabowego na obiad... :((
      https://www.instagram.com/p/BzTc9wSAc4R/

      Usuń
  9. Moniś , smacznego zatem ;-)))
    z za dobre fluidy , dziękuję , bardzo mi potrzebne ,bo moje zmagania
    "gastrologiczne"ciągle trwają , jutro mam wizytę u lekarza...
    Świnka sympatyczna ,Moniko, ale to tylko świnka , nie dajmy się zwariować,nie patrzmy na nią jak na dziecko. Kochajmy zwierzęta ,opiekujmy się nimi , nie dręczmy ich , ale też nie czyńmy z nich bóstw,nie stawiajmy wyżej niż człowieka .Myślę ,że we wszystkim dobrze jest zachować pewien umiar i rozsądek.A schabowawy, dobrze
    przyrządzony, sprawi bliskim radość ...
    Kochana ,jeszcze tylko piątek i weekend!!! Mam nadzieję ,że pogoda się
    trochę zmieni i jakoś te upały przeżyjemy.
    Spokojnego snu życzę.💕💔💓💜❣❣❣❣💙💚

    OdpowiedzUsuń
  10. Basiu, z tym prosiaczkiem, to tak trochę przekornie i ironicznie miało być, ale wnioski Twoje jak zwykle słuszne i mądre... :)
    I w tym klimacie gastryczno-zoologiczno-gastronomicznym życzę Tobie, pomimo wszystko, dobrej nocki, a jutro trafnej diagnozy lekarza... zdrowego brzucha i pogody ducha, Basieńko... ;) 👋😙👍💕

    OdpowiedzUsuń
  11. Skarbie ,Ty Mój,
    dziękuję .Przecież wiem , rozumiem i też trochę źartuję !
    Bo w końcu ,co mi zostało ?Płakać albo śmiać się , wolę śmiech.
    Pocieszam się , jak mogę i skrzętnie zbieram wszystkie słowa pociechy.
    Kochana , jeszcze raz błogosławionej , dobrej nocy .☺😏😘😖🙌🙌
    🌷🌼🌻🌺🌸:-*)) :-*))) :-*)))🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Basieńko... Choć czasem smutku nachodzi mgła... Śmiejmy się, dopóki się da... ;)
      ❤💙💚💛🧡💜

      Usuń
    2. 🙆🙆🙋🙋
      💜💙💝
      🌺🌻🌼🌷
      🍓🍐🍈🍏🍒🍉🍎

      Usuń
  12. Dobry wieczór ,Moniś,
    to ja dodam leszcze ósmy cud świata - po prostu ŻYĆ...
    Nie wiem , czy dostałaś maila?
    Dobrego weekendu życzę ,Moni.💕💕💕💕💝💙💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu Droga, więc Żyjmy!!! ;)
      https://youtu.be/FXfynL8H640

      ❤💕💙💕💚💕💛💕🧡💕💜

      Usuń
    2. "Niech dobry Bóg
      Zawsze za rękę Cię trzyma" ...
      poprawię trochę - zawsze za ręce NAS trzyma!!! 💕💕💕

      Usuń
  13. "Śpij, nocą śnij,
    niech zły sen Cię nigdy wiecej
    nie obudzi,
    teraz śpij"... 😘💕💕💕...

    OdpowiedzUsuń
  14. Już się obudziłam wyspana 😁😂😀😉😃
    A więc witaj, Moniczko, pięknego weekendu w cieniu róź Tobie życzę.
    Też szukam chłodu i cienia .Buźka dla Ciebie...💚💙💟💙💝:-*)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj, Basieńko w ten ostatni, cudny, pomimo upału, dzień sierpnia... Dziękuję za serdeczności i także Tobie życzę pięknego, błogosławionego czasu i ściskam ciepło..👋😘...🌞...☘...🌻

    OdpowiedzUsuń
  16. Byłam , słuchałam, czytałam , oglądałam , podziwiałam ,powspominałam,
    ślad swój zaznaczyłam...

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeszcze raz ponownie odwiedziłam - Marta Sawka 👋✋👋✋💐🌻💚💙💗💗💕💕💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, Basieńko i ściskam serdecznie...
      Cudownej nocki życzę...😍😘🥰
      ❤💕💗💞💓

      Usuń