poniedziałek, 22 kwietnia 2019

☞ UPAŚĆ BY WSTAĆ...




 
"Potykając się, można zajść daleko.
Nie wolno tylko upaść i nie podnieść się."

- Johann Wolfgang von Goethe







"Człowiek upada i się podnosi.
Jedni nazywają to gimnastyką,
inni sensem życia".

- Sławomir Kuligowski







Podniosłeś mnie...




Patrz ku górze!!!





Najlepszych ludzi uformowało
naprawianie własnych błędów."

- William Szekspir

                     


"Nieważne ile razy upadłeś,
Ważne ile razy się podniesiesz".

- św.Augustyn








"Owoc dojrzewa i spada.
Człowiek czasami musi upaść,
aby dojrzeć"



- Sławomir Kuligowski





upaść by wstać...


Nie, nie musisz mówić nic,
Ja wszystko wiem.
Wystarczy czasem spojrzeć i
Wiesz więcej niż ktoś by nawet
chciał przyznać.
Jak tu teraz dalej żyć?
Jak masz dalej trwać?
Gdy to, w co wierzyłeś z cały sił
znienacka się rozpadło w drobny mak
I nie ważne już są,
Skończyły swą moc
Słowa, których dni
I tak były policzone.
Dobrze wiesz, że choćbyś chciał
Nie, nie uda się
Zburzonych snów poskładać znów
W ten sam co niegdyś znajomy pejzaż
Utknąłeś w martwym miejscu
Tak długo bijesz głową o ścianę
Aż zwali cię z nóg
Co było odeszło
Szkoda tylko twojej zbolałej głowy.
I nie ważne już są
Skończyły swój bieg.
Sprawy, których dni
i tak były policzone.
Upaść by wstać
I choć nie przestajesz się chwiać
I nowy nie przedarł się świt
Choć wciąż brakuje ci sił
Ten pierwszy zrób krok
Bo choć…






"Może to dobrze robi człowiekowi,
jeśli od czasu do czasu upadnie.
Byle tylko nie potłukł się na kawałki."

- John Maxwell Coetzee





 
"Proś Boga o drobne stłuczki
– od czasu do czasu
– żeby nie doszło do katastrofy"

-  ks. Mieczysław Maliński





                       
"Błędy człowieka
czynią go sympatycznym."


- J. W. Goethe








"Miej odwagę popełniać błędy.
Rozczarowania, porażki,
zwątpienie to narzędzia,
którymi posługuje się Bóg,
by wskazać nam właściwą drogę". 

– Paulo Coelho
 








"Chcielibyśmy być jak skała, jak stal albo jak dąb.
A my – z gliny. W niej tu i ówdzie kawałek szlachetnego marmuru, nierdzewnej stali.
Obiecujemy i zapominamy. Jesteśmy pewni i wątpimy. Angażujemy się i odstępujemy.
Podziwiamy i gardzimy. Grzeszymy i żałujemy.
Chcielibyśmy, by bliźni nasi byli jak te posągi ze spiżu, 
z marmuru albo z betonu.
A oni tacy ja my: z gliny. Tylko trochę w nich szlachetnego kruszcu.
I przyrzekają, a potem nie dotrzymują. I są wierni, a potem odchodzą.
I kochają, a potem zdradzają. I są cyniczni we dnie, a płaczą po nocach.
Upadają, i znowu się podnoszą"


- ks. Mieczysław Maliński









"Nie sądź i nie karć surowo
człowieka błądzącego, ale łagodnie.
Gdybyś chciał ratować człowieka
ugrzęzłego w bagnie,
to byś go nie wpychał głębiej,
ale podnosił." 


- św. Antoni z Padwy






nie poddaj się...






"Dobrze jest mieć przykrości – 
to czyni człowieka 
bardziej uważającym i miłosiernym."

- św. Teresa od Dzieciątka Jezus







"Co należy zrobić po upadku?
To, co robią dzieci: podnieść się."

-  Aldous Huxley






"Dostrzegać swoje błędy
– to inteligencja.
Przyznawać się do nich
– to pokora.
Więcej ich nie popełniać
– to mądrość" 


– Autor nieznany









 "Pan podtrzymuje wszystkich, którzy padają i podnosi wszystkich zgnębionych" Ps 145, 15. 

Padłeś? Jest tam z Tobą BÓG. Nie jesteście sami w swoich upadkach.






 
"W życiu doświadczamy serii wzlotów i upadków, 

aż w końcu przychodzi moment, 
w którym upadamy tak głęboko, że jedyny wybór jaki mamy to, 
albo umrzeć za życia nic nie zmieniając, 
albo narodzić się ponownie.
I wtedy następuje nasze odrodzenie 

lub nawet „zmartwychwstanie”. 
Odkrywamy w sobie olbrzyma i wewnętrzną siłę. 
Z perspektywy czasu trudne doświadczenia okazują się bezcenne. 
Nic nie dzieje się przecież bez przyczyny.
A poza tym... „trzeba się zgubić, żeby się odnaleźć”…"
 

- Katarzyna Koźlińska





 

 
"Pamiętaj, że wszystko można zacząć od nowa.
Jutro jest zawsze świeże i wolne od błędów".
 
-  Lucy Maud Montgomery - Ania z Zielonego Wzgórza
 
 
 


 






11 komentarzy:

  1. Wiesz ,Moniczko ,
    chyba się trochę pogubiłam w tym wszystkim ,
    a co gorsze , nie wiem , czy jeszcze się zdołam podnieść ;-)))
    Serdeczności dla Ciebie i miłego dnia życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm...
      ";-)))" ???
      Basiu, rozumiem, ze to żart?
      A wiesz... czasami dobrze troszkę poleżeć... ;)
      Dziękuję i wzajemnie...

      Usuń
  2. Taki upadły anioł ze mnie , do tego z powyłamywanymi skrzydłami...
    Widzisz ,Moniś, trochę nabroiłam ,zaraz mi lepiej , ale skrzydła mi już
    nie odrosną , no trudno...😂😁😀😊😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, nie wiem jak to z tymi "skrzydłami" jest, ale wiem jedno, trzeba wstać, otrzepać tyłek i iść dalej, a każdy upadek czegoś nas uczy.. Dobrej, spokojnej nocy, Basiu... :)

      Usuń
  3. Własny upadek, jaki może przydarzyć się każdemu,
    pozwala dostrzec dramat upadłych aniołów
    a także sprawia to, że możemy ujrzeć świat, życie i siebie
    z innej perspektywy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Prawda, Janie... Własne upadki uczą nas pokory i wyrozumiałości dla innych...
      Dobrej nocy... :)

      Usuń
  4. Całe szczęście , że nigdy nie byłam aniołem ,(anioł upadł raz i wiemy , co się stało) . Ja jestem tylko człowiekiem ,nie jeden raz
    się potykałam ...i upadałam (raz skończyło się to paskudnym złamaniem
    ręki w barku),ale ...zawsze mi się udawało podnieść .Chociaż przyznaję,
    coraz mi trudniej się pozbierać..;-))))
    Patrzyłam na świat i życie z różnej perspektywy ,z tej poziomej też...
    czegoś tam się nauczyłam , ale i tak jestem naiwna i nie czuję się
    mądrzejsza...😉😋 i pewno głupia umrę.
    Kończę te "nocne rodaków rozmowy " i życzę Tobie ,Moniko
    i Tobie ,Janku ,spokojnej nocy .🌙🌛🌜

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm... Basiu, a ja myślałam, ze Ty nim jesteś... ;)
      Sądzę, że mimo wielu nauk wciąż upadamy... taką mamy naturę...
      Złamana ręka jednak chyba szybciej się goi, niż złamana dusza
      Dobrego dnia, Basieńko... :*

      Usuń
  5. To prawda ,Moni, złamana dusza dłużej i mocniej boli ...takie już
    to nasze życie na tej ziemi .

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry , Aniołku ,
    chroń mnie od wszelkich upadków , bo coraz trudniej mi się podnosić..😀😁😊

    OdpowiedzUsuń