wtorek, 13 sierpnia 2019

☞ GWIAZDY SPADAJĄ W SIERPNIU...




"Są dwie rzeczy,
które napełniają duszę
podziwem i czcią,
niebo gwiaździste nade mną,
prawo moralne we mnie.
Są to dla mnie dowody,
że jest Bóg nade mną i Bóg we mnie"

- Immanuel Kant









CHWILA WIECZNOŚCI

Kosmos milczeniem gwiazd usłany
Bezkresem sięga w nieskończoność
Nikłe są mego domu ściany
I wielka świata w nim złożoność

Tak wiele punktów odniesienia
Precyzja orbit gwiazd i planet
Wprawie mnie w zachwyt, w osłupienie
Dzień za dniem wieczność w nas się staje

My - na jej nitce zawieszeni
Wraz z nami błahość naszych rzeczy
Kosmos się spełnia grą płomieni
Które gwiazdami ku nam świecą

Dzieje się wielką niewiadomą
Nie znamy źródła, ani kresu
Czy będzie tak, że kiedyś spłonie?
Nocą ku niebu wzrok swój wznoszę

W dzień wracam do swych błahych rzeczy
Na te, co - wielkie, nie mam wpływu
Wieczność ma wszechświat w swej opiece
Nam pozostaje chwil prawdziwość

Nie da się morza w kropli zmieścić
Drzewa wieczności w ziarnku chwili
Świat ten poznaję, gdy z miłością
Nad jego pięknem się pochylam

Jan Sabiniarz








POPATRZ W GWIAZDY...





"Lubię nocą słuchać gwiazd.
Są jak pięćset milionów dzwoneczków"

- Antoine de Saint-Exupéry

 



 


"Łatwiej przeniknąć wszechświat
niż samego siebie"

- Carl Gustav Jung







"Tylko w ciemności można zobaczyć gwiazdy"

-  Martin Luther King, Jr.




                                                 

🌟
                                 🌟
                  🌟








                             🌟
                  🌟
                                🌟
                    🌟
                               🌟









KSIĘŻYC

Srebrny posłańcu leśnej ciszy
Nadziejo ma, dojrzałe szczęście
Który, jak pieśń, do snu kołyszesz
Miłuję twe nad borem wzejście

Tyś stróżem jest wśród gwiazd migotu
Ścieżką pustkowia, oknem domu
Las ciebie wykuł z blasku nocy
Zawiesił w górze po kryjomu

I odtąd świecisz wszystkim ludziom
Którzy zbłąkani są wśród mroku
Co dzień usypia, ty w nas budzisz
Rozsnuwasz nieba modry pokój

Jest nas niewielu, ledwie garstka
Ale nam z sobą tak promiennie
Wierzę, że czas nam dobry nastał
Który brzemiona z drogi zdejmie

Widzę w twej twarzy tyle oczu
Tych, co odeszły i co żyją
Cudowna więź nas wciąż jednoczy
Na przekór jawie, w snów godzinie

Jan Sabiniarz










DOBRANO🌜🌟🌟🌟



 










10 komentarzy:

  1. Dzień dobry , Moniko ,
    dopiero dzisiaj zobaczyłam Twój nowy spot ,zachwyciłam się, zamyśliłam
    i muszę wtrącić swoje zdanie.
    "Niebo gwiaździste nade mną ,prawo moralne we mnie",te słowa filozofa
    z Królewca stały się moim motywem przewodnim juź od bardzo dawna...
    Często je sobie przypominam , powtarzam , pomagają w trudnych chwilach.
    I jeszcze pomaga mi wiersz L. Staffa:
    "Noc czarna , srebrna noc,
    Świat nieskończony
    W czasie i przestrzeni
    Pośrodku Droga Mleczna.
    Któż po niej przechodzi?
    To przechodzi ludzkie pojęcie."
    Ale często :
    "Patrzę w niebo,
    Gwiazd szukam "...A.Mickiewicz
    Niestety , nie zawsze znajduję, chociaź:
    "Nowe co dzień , a wieczyste,
    Dalekie , a przyjacielskie,
    Niebo jest piękne i czyste
    Jak Pozdrowienie Anielskie".L.Staff.
    I chyba prawdą jest,że:
    "Świat ten poznaję ,gdy z miłością
    Nad jego pięknem się pochylam". Jan Sabiniarz
    chociaź to wcale nie jest łatwe...
    Ale i tak najbardziej wzruszył mnie księżyc z wdziękiem
    przeglądający się misce wody.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie to ujęłaś, Basiu... Tak naprawdę światło niektórych gwiazd, które dociera do nas, to często światło już dawno nieistniejących gwiazd, więc to trochę jak patrzenie w przeszłość. Światło wielu ludzi, którzy odeszli nadal świeci, choć ich już z nami nie ma. Ponoć ... "Gwiazdy są szczelinami w Niebiosach, przez które prześwieca miłość naszych zmarłych bliskich"
    Cathy Glass...
    Dziękuję, Basiu... Dobrego i pięknego dnia życzę Tobie 😘👋...

    OdpowiedzUsuń
  3. ✋👋✋👍👍👍🙌🙌🙌

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Biedny, kto gwiazd nie widzi bez uderzenia w zęby" - S. J. LEC
      😉👍...

      Usuń
  4. Oj, prawda to ,prawda...
    ☀☀☀☀☀👄😂✊✊✊

    OdpowiedzUsuń
  5. Moniko, nie da się od razu ogarnąć słów i obrazów,
    które tu zamieściłaś,
    to rozgwiażdżone niebo sierpniowe.
    Tu trzeba powracać, jak na rżysko
    skąd widać tyle gwiazd
    o których tak pięknie z Basią piszesz... :)

    OdpowiedzUsuń


  6. BRZOZOWY ANIOŁ

    Ty, któryś w brzozie wskrzesił anioła
    Żeby stał, nocą, pod gwiazdami
    By po imieniu mnie przywołać
    I więź zawiązać między nami

    Widzę twą głowę, oczy, czoło
    Twarz roziskrzoną bożym wzrokiem
    W którym dwie gwiazdy cicho płoną
    U ramion skrzydła jak obłoki

    Twoja sylwetka - portret wzruszeń
    Pełna spokoju, tchnięta wiatrem
    Który twe skrzydła, dłoń poruszał
    - Jedyny żywy wśród umarłych

    Aniele Boży, Stróżu mój
    Jednak przyszedłeś tutaj do mnie
    We dnie i w nocy brzozą stój
    Chroń mnie i wspieraj świat ułomny

    Ty widzisz, wiesz, co w nim się dzieje
    Zgarnij mnie drzewa wielką ciszą
    Utkany z bieli i zieleni
    I z gwiazd, które nad nami wiszą

    Jan Sabiniarz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Janie, to zupełnie tak, jak ja powracam do Brzozowego Anioła.
      Od kiedy przeczytałam ten wiersz, patrząc na rozkołysaną wiatrem brzozę, widzę Anioła... :)
      Dziękuję za odwiedziny, przepiękny Wiersz i zapraszam na moje rozgwieżdżone niebo częściej...:)

      Usuń
    2. Moniko, od kilku lat widzę tego Brzozowego Anioła z tarasu mojego domu.
      Jego twarz zmienia się w zależności od pogody, ale jest zawsze...
      W kępięrosnących brzóz... Gdybyś mogła to zobaczyć - to jest niesamowite...

      Usuń
    3. Janie, chętnie bym zobaczyła to "zjawisko"...
      Poproszę o zdjęcia, jeśli uda Ci się uchwycić je w kadrze...
      Pozdrawiam serdecznie... :)

      Usuń