poniedziałek, 5 sierpnia 2019

☞ ... JAK SIEBIE SAMEGO







TRZEBA SIEBIE POLUBIĆ. 

Bo były w Kościele rozmaite 
herezje, które głosiły pogardę 
dla siebie samego,
dla swojego ciała 
i swojej przyziemnej duszy
a trzeba siebie polubić

Jesteś dziełem Bożym.
Jesteś synem Ojca.
Jeżeli Bóg cię kocha to i ty 
pokochaj siebie choć trochę.
Nie bij się bez przerwy w piersi
wpatrując się w swoje grzechy,
głupotę, upadki, potknięcia, słabości,
wady, ułomności.

Doceń swoje dobre czyny
i swoje dobre życie,
pracę, którą wykonujesz, powołanie,
do którego Bóg cię wezwał.

Miej swoje drobne radości,
drobne satysfakcje.
Ciesz się swoimi osiągnięciami,
sukcesami, zdobyczami.
Ciesz się, gdy ci się coś uda.
Nie bój się, nie uważaj, że to pycha,
próżność i pokusa szatana.
 
Umiej powiedzieć sobie,
że nie na darmo żyjesz,
że coś w ten świat wnosisz,
że jakoś ludziom służysz.


ks. Mieczysław Maliński:
"Okruchy miłości"






"Aby żyć w zgodzie z innymi,
człowiek musi najpierw
pogodzić się z samym sobą."

- ks. Jan Twardowski
 
 
 

 
 
 
"Miłość do siebie sprawia, że potrafisz cieszyć się swoją obecnością.
Cieszysz się na widok odbicia swojej twarzy w lustrze, a twój szczery uśmiech podkreśla wewnętrzne i zewnętrzne piękno. Miłość do siebie powoduje, iż nie musisz podążać za fałszywym obrazem doskonałości – nie potrzebujesz już udowadniać sobie, że jesteś wystarczająco dobry, by otrzymać miłość.
Odczuwając miłość do siebie, nie musisz już żyć wedle opinii i sądów innych ludzi,
nie potrzebujesz ich, by akceptowali cię lub prawili ci komplementy
– teraz bowiem wiesz, kim naprawdę jesteś.
Nie lękasz się też dzielić miłości z innymi, gdyż twoje serce jest otwarte na bliźniego".

- Don Miguel Ruiz
 








Nie odkładają siebie 
na później...
















 

“Pokochaj siebie, bo jeśli nie pokochasz siebie,
nie pokocha Cię nikt inny.
Nie możesz kochać kogoś, kto nienawidzi siebie"

- Osho






"Wymagająca miłość siebie
rodzi prawdziwą miłość
do każdego człowieka"


🍃 


"Bardzo ważne jest to,
co mówisz do innych,
ale znacznie ważniejsze jest to,
co mówisz do siebie."

- n.n.






– Dlaczego wszyscy tutaj są tak szczęśliwi
, a ja nie?
– Dlatego, że nauczyli się widzieć dobro i piękno wszędzie – odparł mistrz.
– Dlaczego więc ja nie widzę
wszędzie dobra i piękna?
– Dlatego, że nie możesz widzieć na zewnątrz siebie tego, czego nie widzisz w sobie.


- Anthony de Mello








                   


"Kochać siebie –
to początek ro­man­su na całe życie.”


– Oscar Wilde

 






"Kochać siebie… nie oznacza
bycia pochłoniętym sobą,
bycia narcystycznym czy pomijania innych.
Raczej oznacza witanie siebie
jako honorowego gościa w swoim sercu,
gościa godnego szacunku,
sympatycznego towarzysza.” 

-  Margo Anand




 



“Jeśli nie kochasz siebie,
nie możesz kochać innych.
Nie będziesz w stanie kochać innych.
Jeśli nie masz dla siebie współczucia,
to nie jesteś w stanie rozwinąć
współczucia dla innych.” 

 - Dalailama








 

“Zawsze bądź pierwszą wersją siebie
zamiast być drugą wersją kogoś innego.” 

-  Judy Garland





 
"Gdybyśmy traktowali INNYCH LUDZI tak,
jak traktujemy SAMYCH SIEBIE,
poszlibyśmy do więzienia." 

-  Michael Randolph






 



“Twoja relacja z samym sobą nadaje ton
każdej innej relacji, którą posiadasz.” 

-  Robert Holden





                  



"Gdy kochasz siebie,
masz fundament, by kochać innych.
Wtedy ta miłość nie jest ucieczką od samego siebie 
i próbą szukania dopełnienia,
ale wynika z twojej pełni."


- Piotr Zawadzki









“Moje życie nie należy do innych.
Nie jestem tu, na ziemi, po to
aby sprostać oczekiwaniom kogoś innego.” 


- Ram Dass



🍃





"Dokądkolwiek się udasz, 
nie uciekniesz przed sobą".
 
 -  James Conroyd Martin







“Krytykowałeś siebie przez lata i nie zadziałało.

Spróbuj zaakceptować siebie
i zobacz co się stanie.” 

-  Louise L. Hay





  
"Jeżeli chcesz kochać świat,
zbawiać go i karmić,
to wspaniale.
Lecz najpierw pokochaj i nakarm siebie"

– Stuart Wilde






JESTEŚ CUDEM!  :)






Ps 139,14

Dziękuję Ci, że mnie stworzyłeś tak cudownie,
godne podziwu są Twoje dzieła.


15 komentarzy:

  1. Moniko ,zaniemówiłam z wrażenia , (a mówiłam Ci już ,że jesteś genialna?), jeśli nie , to właśnie głośno to ogłaszam wszem i wobec...
    Nie przeczytałam jeszcze wszystkiego , ale podzielę się z Tobą swoimi
    myślami.
    "Jesteśmy piękni Twoim pięknem ,Panie",bo przecież jesteśmy stworzeni
    na podobieństwo Boga. Ale jak nam dziś trudno dojrzeć Boga w drugim
    człowieku ,a czy dostrzegamy Boga w sobie???Jeśli nie ujrzymy Go w sobie, nie ujrzymy i w bliźnim ,i tak koło się zamyka.Bóg jest nieskończoną Miłością ,a jak my rozumiemy miłość? Czy umiemy kochać nie tylko zmysłami ,czy nie szukamy w miłości tylko zaspokojenia własnych pragnień?
    Czy kochamy siebie? Jesteśmy prawie zawsze niezadowoleni z tego , co otrzymaliśmy ,zawsze chcemy czegoś więcej , tego, co mają inni ...
    Czy nauczono nas kochać bezinteresownie od najwcześniejszych lat?
    Dużo tych pytań, Moniko, dużo wątpliwości. To prawda ,gdy nie będziemy
    w stanie zaakceptować siebie ,nie będziemy kochali bliźniego.
    A to już tylko jeden krok do nienawiści.
    Ech ! dużo by na ten temat mówić ...
    Przepraszam za to gadanie ,wpadłam w jakiś kaznodziejski ton ,
    to przez to ,co się wokół dzieje.:-(:'(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. A Cudem Jesteś Ty ,Moniko,
      nie zakopuj danych Ci talentów.

      Usuń
  2. I piękne są słowa ks.P. Pawlukiewicza - dobry człowiek to brat
    Jezusa Chrystusa ,a Chrystus patrzy na nas z miłością i kocha nas za darmo . Zatem prawdziwie kocha się za darmo.
    Dobranoc , Moniczko , nie wiem ,czy kocham Cię za darmo , ale niewątpliwie kocham 😉😮😆💚💙💗

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu, Twoje wnioski i refleksje to dokładnie to, nad czym się zatrzymałem i co chciałam wyrazić. Bezbłędnie to wyraziłaś w kilku jakże cennych i celnych zdaniach. Dziękuję, Basieńko, Sówko Ty moja. Właściwie to nic dodać, nic ująć... Kochajmy się i siebie nawzajem... Utopia? Sądzę, że nie, ale dużo pracy przed nami.
    Dobranoc, Basiu... Mądry, Kochany i Dobry Cudzie...

    PS
    Dziękuję za wszystkie Dobre i Ciepłe Słowa... 😘...🦉

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale zadymiło kadzidełko ...
    mimo to miło mi i serdecznie dziękuję...
    Dobranoc , Kochana...:-*))💚💙💗

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma dymu bez ognia... ;))
    Sama prawda... Dobranoc, Kochana...
    .🌜🌟🌟🌟🦉❣

    OdpowiedzUsuń
  6. 😆😮😉💗💙💚

    OdpowiedzUsuń
  7. Moniś ,przybyłam , przeczytałam , przemyślałam ...
    a myślałam dzisiaj pół dnia ,czy ja kocham siebie?...różnie to w moim
    życiu bywało.Doszłam jedną do wniosku , że
    jeżeli jestem dziełem Boga , jak uczy KKK ,(może nie najbardziej urodziwym ,nie najmądrzejszym i nie najdoskonalszym ,ale jednak),
    jeżeli Bóg mnie kocha , to i ja powinnam siebie akceptować i jeźeli
    już nie kochać, to przynajmniej lubić.
    A więc tak ,kocham siebie i właściwie nigdy nie chciałam być kimś innym
    i w zasadzie niczego innym nie zazdrościłam ( może czasem talentów) .
    No i popatrz ,wyszła z tego prawie spowiedź...;-))))
    A gdzieś tu wyczytałam , że jeżeli nie kochasz siebie , nie możesz kochać innych ,a ja na ogół kocham innych , może nie wszystkich , ale
    wielu...
    Moniś , dziękuję za cierpliwość i życzę spokojnej nocy.💙💗💚💙

    OdpowiedzUsuń
  8. A to zdjęcie z bijącym sercem - fantazja...👅👄😂😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basieńko, dziękuję za szczere i mądre Twoje Słowa. Ja staram się... nie jest łatwo... ale próbować trzeba... :) To prawda, należy zacząć od polubienia siebie...
      Z całego tego bijącego serca życzę Tobie, Basiu dobrej spokojnej nocy i pięknych snów...😘💕..

      Usuń
  9. Moniko,
    dziękuję z całego serca za to przytulenie mnie , zaraz
    mi cieplej na sercu . Tak mi dobrze gościć u Ciebie , pogadać ,
    podyskutować , a nawet pokłócić się ...no i oczywiście pożartować
    i pośmiać się, nawet wtedy , gdy wydaje się , że nie ma nic
    do śmiechu .
    Ciepłe nocki życzę i udanej soboty.💑💏👪💚💙💚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, ja także Dziękuję za Twoje ciepło i cierpliwość dla mnie z całego swojego dzisiaj rozdygotanego szczególnie serducho.... Ściskam Cię serdecznie i dziękuję, że Jesteś...💜🧡💙

      PS

      Stół rozłożony... Patrz wyżej...;)) Trzymaj kciuki, Basieńko..👍👍👍🤗

      Usuń
  10. Miłych i ciekawych rozmów przy pięknie nakrytym ,
    smacznie i suto zastawionym okrągłym stole ...
    Moniś , wszystkiego najlepszego ✋✋✋💞💞💞🎼🎹🎵🎻🎺🕓
    i w zdrowiu następnej pięćdziesiątki dla Jubilata .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, udało się! Było bardzo miło i sympatycznie. Jubilat szczęśliwy, a to najważniejsze. Dziękuję, także w jego imieniu i ściskam mocno... 😘🎂🌹

      Usuń
  11. Moni , któryś poeta kiedyś napisał - " miej serce i patrzaj w serce"
    ...i tego się staram trzymać !

    OdpowiedzUsuń